Friday, August 19, 2011

Málnás túrótartlet

raspberry-cheese-tartlet
Tenyérnyi túrórorta friss málnával ízesítve, aranybarnára sütve.

Hozzávalók (6 db 8 cm-es formához):
Tészta:
120 g liszt
55 g vaj
25 g cukor
csipet só


Töltelék:
235 g tehéntúró
25 g cukor
1 db tojás
4 ek. tejszín
4 ek. gríz


Díszítés:
42 szem málna

Az átszitált lisztet sóztam, hozzáadtam a finomítatlan cukrot (organic unrefined cane caster sugar) és beledolgoztam a puha vajat. Miután összeállt jól záródó fedeles tálban a hűtőszekrénybe tettem, 20-25 percre. Ezután a tésztát 6 részre vágtam és egyesével belenyomkodtam a formákba, majd 180°C-on elősütöttem (blind-bake) 10-15 percig.

Közben összeállítottam a túrótölteléket. A túrót előbb krémesítettem, majd hozzáadtam a finomítatlan cukrot és a villával felvert tojást, végül óvatosan beleforgattam a kemény habbá vert tejszínt.

A málnát átöblítettem, lecsepegtettem. A még langyos formákba kanalaztam a tölteléket, málnával díszítettem és visszatettem a sütőbe, amíg a szélei meg nem sárgás-barnultak itt-ott.

A sülő málna és a túrós töltelék igen finom illatokat árasztott. Még langyosan fogyasztottuk, nem bírtuk kiváni, hogy elhüljön, de hidegen is pompás a savanykás málna meg a túrókrém.

raspberry-cheese-tartlets

11 comments:

trollanyu said...

Istenien néz ki, a málnát is nagyonszeretem:) Csak az a baj,hogy nincsenek ilyen formáim, de majd körülnézek, hogy lehet- kapni. Fagyasztott málnából is jó lenne szerinted?

Petra said...

Ohhhhhh.... :))))

Anazar said...

Trollanyu, köszönöm. Arra szánítottam, hogy nem csak a széle barnul, de az élvezeti értéke ettől nem lett kevesebb ;-) A formákat az amazonról vettem, az itteni konyhaboltban méregdrága, Párizsban sem adták sokkal olcsóbban. Nem tudom, hogy viselkedne a fagyasztott málna, nem-e folyna szét, nem-e esne össze?

Petra, :))))

Gerdi said...

Süti:-) Nekem sincs ilyen apró formám, de szerintem piteformában, nagy kiszerelésben is ehető lenne:-)

Anazar said...

Gerdi, igen, végre! A sütemény nem túl gyakori vendég nálam. Nem vagyok olyan édesszájú, mint gondoltam. A málna és a túró, remek párosnak bizonyult, mint a barack és túró bő egy hónappal ezelőtt.
Persze hogy nagy piteformában is "ehető" :-D)))

Éva said...

Nagyon jól néz ki, igen finom lehet a túró meg a málna!

Csilla said...

Húúú nagyon gusztusos! nekem a múltkor egy boltban már a kosaramban volt 6 db. ilyen forma, de aztán mégse vettem meg... Miértisnem?!? :)))

babette said...

Hűha!Nagyon ott van!

Gizi said...

Nagyon guszta, és nagyon finom!!! Nekem sincs ilyen kicsi formám, de szerintem piteformába is meglehet sütni. Köszi a receptet.:)

Anazar said...

Éva, köszönöm. A túró meg a savanykásra sült málna nagyon ízlett nekünk!!

Csilla, köszönöm. Már tervezem is a következő receptet, ami sós lesz, addigra nálad is a kosárból a konyhába kerülhet ;-)

Barbette, köszönöm, bár nem lett olyan szép, ahogy elképzeltem. A közepe nem barnult meg. Talán túl sok volt a málna :-))

Gizi, szerintem is piteformában ugynúgy kivitelezhető, sőt, még jobban lehet díszíteni.

Adél said...

Ebből kérek,imádok mindent amiben málna van.:)