Wednesday, August 31, 2011

Fekete áfonyás, ananászos smoothie

blueberry-pineapple-smoothie
Érett, lédús ananász rostos leve friss gyömbérrel
ízesítve, majd zúzott fekete áfonya pürére öntve

Finomak a sokhozzávalós gyümölcsitalok is, de jobb szeretem náluk a 'két-karakteres plusz kiegészítős/fűszeres' féléket (lásd Summer Juice).

Az antioxidáns pigmentjeiről híres fekete áfonyát (blueberry) eddig még csak egészben ettem, nyersen vagy desszertbe sütve. Ám eme smoothie kapcsán, miután beleeresztettem a botmixert és a kapott sűrű gyümölcspépet kóstolgattam fedeztem csak fel magamnak igazán a fekete áfonyát!! Hihetetlenül összetett és egyben kifinomult ízvilága van!

Adott volt egy szép, nagy, érett ananász, illata belengte a konyhát. Grillezni szántam, amikor a kosárba tettem, de elcsábultan egy kis frissen facsart ananászlére. Levágtam a talpát és a kalapját, majd a széleit. A megtisztított törzset felkarikáztam, majd kockáztam és gyümölcscentrifugával kinyertem a levét. A kockák közé egy nagyobb darab friss gyömbér szeleteit is dobtam.

A fekete áfonya pürét magas poharakba töltöttem és óvatosan ráöntöttem a gyömbéres, rostos ananászlevet (a sűrű pép meg fogja tartani). Összekeverve is remekül mutat. Egy hosszú nyelű kanállal körkörösen kevergettem, az aljánál kezdve felfelé haladva, a tetején pedig egy réteg ananászt érintetlenül hagytam. Egészségünkre!!

blueberry-pineapple-smoothie-mixed

5 comments:

Mrita said...

Megint elkápráztatsz bennünket. Csodálatosan néz ki, szinte itatja magát ez a gyönyörűség.

trollanyu said...

Ez aztán a színorgia:) És még az íze, illata milyon finom lehet. Gyönyörű,én elég ritkán készítek, mert nem győzöm gyümölccsel:)

Erika said...

Gusztusos! Én most egy feketáfonyás hideg leves receptre leltem...na majd a jövőhéten megcsinálom:)

Anazar said...

Mrita, köszönöm :-)

Trollanyu, a leheletnyi gyömbérrel igazán finom, pikáns volt! Gondolom, egy négy tagú családnak kell is bele alapanyag.

Erika, köszönöm. A hideg fekete áfonyás leves engem is érdekel ;-))

Kati said...

Én is imádom az áfonyát,ananászt sajnos csak kompótban ettem, frissen sosem. Csodás ez az ital.